2014. december 16., kedd

WC-tisztító gél

 ...avagy a Toalett-kacsa :-) (megvan a klasszikus, két óvodás beszélget-vicc?: "bibííí, nekünk van toalettkacsánk..." "bibííí, mi viszont nem sz*runk a perem alá...")

Ez egy teljesen gélállagú szer, tisztítja, vízkőtleníti, fertőtleníti a vécét, és citrusos illóolajoknak köszönhetően friss, illatos lesz tőle a helység. Nagyon szeretem, mert praktikus, és gyorsan elkészíthető.
Az ilyen és hasonló tisztítószerekhez (pl. házi mosogatószer) érdemes beszerezni egy flakon - ökoboltokban kapható - natúr, illatmentes folyékony szappant, aminek a kizárólagos használata nagyon megterhelné a pénztárcánkat, de ha csak hozzávalóként használjuk takarítószereinkhez kis mennyiségben, akkor sokáig kitart, és a benne lévő tenzidek hatékonyabbá teszik a tisztítást.

Hozzávalók:
- 1 liter víz
- 100 gr citromsav
- 1-2 evőkanál natúr folyékony szappan
- 10 gr guar gumi, vagy más hideg zselésítő, gélképző por (pl xantán gumi)
- 20-20 csepp kedvenc illóolaj (én citromot, citrancsot* és lavandint szoktam használni)

A citromsav-kristályt feloldom a vízben, majd hozzákeverem a folyékony szappant. Apránként adagolva hozzákeverem a zselésítő port, vigyázva, hogy ne csomósodjon össze, majd belecsepegtetem az illóolajokat is. Várok vele úgy húsz percet, mire eléri végleges gélállagot, ekkor tölcsér segítségével beügyeskedem a flakonba, ami nem könnyű zselés állag és a kacsanyak miatt, de némi szerencsétlenkedés után rájöttem, hogy ha kicsit összenyomva tartom a flakon oldalát, amikor teletöltöm a tölcsért, és ekkor elengedem a nyomást, akkor a vákum szépen beszippantja a folyadékot a flakonba, így már pillanatok alatt végeztem. Ennyi.

______
*citrancs: grapefruit. Nem vagyok hajlandó leírni azt egy receptben, hogy grépfrút ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése